محتوای استاندارد و عالی  مهم‌ترین فاکتور در رتبه‌بندی سایت است برای اینکه در افزایش ترافیک سایت نقش مهمی را ایفا کرده و سایر موارد را نیز به خود وابسته می‌کند. محتوا باید فقط برای مخاطب و با هدف کمک به او در یافتن پاسخ سؤال‌ها و حل مشکلات نوشته شود. به نظر شما چگونه یک محتوای بی‌نظیر بنویسیم؟ بسیاری از شما پیش خود می‌گویید تولید محتوای مطلوب کار آسانی نیست زیرا نیازمند رعایت فاکتورهای مهمی است که هر کسی از عهده آن برنمی‌آید. همین امر سبب شده امروزه صاحبان وبسایت‌ها به دنبال افراد متخصص در حوزه تولید محتوا می‌گردند تا سایت خود را ارتقا دهند. در این مقاله 5 نکته مهم برای نوشتن محتوای بی‌نظیر را به شما آموزش می‌دهیم تا با خواننده هدف خود ارتباط برقرار کرده و رتبه اول را در موتورهای جستجو بگیرید.

۱- انتخاب موضوع مقاله

برای اینکه بدانیم چگونه یک محتوای بی‌نظیر بنویسیم؟ اول از همه باید یک موضوع بی‌نظیر و دست اول انتخاب کنیم. موضوعی که به آن علاقه دارید و با آن آشنا هستید تا آتش نویسندگی را زنده نگه ‌دارید. اشتیاق شما از میان کلماتتان حس می‌شود و خواننده را هم تشویق به خواندن می‌کند.
فقط سعی کنید در یک زمینه خاص بنویسید که پس از تحقیق مفصل در آن متخصص شوید و اعتبار کسب کنید.
از همه منابع آنلاین استفاده کنید تا در مورد موضوع انتخابی یاد بگیرید و بر آن مسلط شوید تا اطلاعات اشتباهی را به مخاطب خود منتقل نکنید.

تولید ایده برای موضوع محتوا احتمالا برای شما با نویسنده‌های دیگر متفاوت است چرا که می‌توانید از یک سیستم سازماندهی‌شده استفاده کنید یا نقشه ذهنی داشته باشید و یا فی‌البداهه ایده کشف کنید و طوفان فکری راه بیندازید. هر راهی که کمک می‌کند تا ایده جدید تولید کنید، بهترین راه است.
ممکن است تعداد زیادی ایده هم‌زمان به ذهنتان هجوم بیاورند، سعی کنید همه آن‌ها را لیست کنید و به مرور زمان در مورد آن‌ها بنویسید اما ایده‌ای که جدید است و در وب منابع کمتری در مورد آن‌ وجود دارد، یکی از بهترین ایده‌ها برای نوشتن است به شرط آنکه جذاب و درست نگارش شود.

۲- تعیین مخاطب هدف

محتوای بی‌نظیر شما به مقصد نخواهد رسید اگر برای مخاطب خاصی نوشته نشده باشد. قبول دارید؟ برای تولید محتوای مطلوب اول از همه باید مخاطب هدف خود را پیدا کنید و برای آن‌ها بنویسید. پس ابتدا درباره مخاطب هدفتان تحقیق کنید. مخاطبی که به موضوع شما علاقه یا احتیاج دارد را شناسایی کنید، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نظرشان را بپرسید. خودتان را به جای مخاطب بگذارید و افکار و احساسات آن‌ها را درک کنید. صادق و شفاف باشید و منظورتان را با هدف ارتباط با مخاطبان هم‌فکر بیان کنید. این مرحله نیز به ما کمک بزرگی می‌کند تا بفهمیم چگونه یک محتوای بی‌نظیر بنویسیم؟

۳- تعیین کلمات کلیدی مناسب

محتوای استاندارد شما برای مخاطب هدف در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود اگر در آن از کلمات کلیدی هدف استفاده نکنید. کلمات کلیدی مغز هر محتوایی هستند، تا نباشند نمی‌توانید هدف و مغز مطلب را به مخاطب برسانید.
درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Trends کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنید و در نهایت تصمیم درستی درباره انتخاب هر کدام بگیرید. همچنین ترندها را شناسایی کنید و به روز باشید.

۴- تمرکز روی خوانا بودن محتوا

محتوای بی‌نظیری که بلافاصله رتبه اول صفحات نتایج جستجو (SERPs) را به دست می‌آورد، چند ویژگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها خوانا بودن محتواست.
هنگامی‌که یک بازدیدکننده روی لینک محتوایتان کلیک می‌کند، هر المنتی روی سایتتان او را تشویق می‌کند که بماند و به خواندن ادامه دهد در نتیجه صفحه شما از نظر گوگل یک صفحه مفید محسوب می‌شود زیرا به جستجوی مخاطب مرتبط است و او را علاقه‌مند کرده است!
خوانا بودن محتوا منجر به زمان توقف (dwell time) بیشتر مخاطب در سایت شما می‌شود.

برای اینکه یک محتوا خوانا باشد، باید منظورتان را به شیوه‌ای قابل درک بیان کنید و با مهارت از المنت‌هایی مانند صفحه‌بندی، پاراگراف‌بندی، عنوان‌های اصلی و فرعی و فهرست‌سازی استفاده کنید. نیاز به یادآوری نیست که عدم وجود غلط‌های املایی یک ضرورت است که با ویرایش پس از نگارش نسخه اول حاصل می‌شود.

۵- تمرکز روی عمق محتوا

گوگل در سال‌های اخیر بر روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کرده است که عمیق‌تر وجدی‌تر به یک موضوع می‌پردازد و نیاز مخاطب را کاملا تامین می‌کند. پس اگر می‌خواهیم بدانیم چگونه یک محتوای بی‌نظیر بنویسیم؟ ما هم باید به این موضوع دقت کنیم.
موضوع‌ انتخابی را از زوایای مختلف بررسی کنید و فراتر از تحقیق سطحی عمل کنید و به‌جای یک تحقیق فوری در گوگل، از منابعی مانند Google Scholar و JSTOR استفاده کنید تا در صورت لزوم داده‌ها و آمارهای جدید را پیدا کنید.
انی که برای محتوای بی‌نظیرشان منابع و داده آماری محکم ارائه می‌دهند، به‌راحتی خود را از دیگران متمایز می‌کنند.
راز اصلی نوشتن یک محتوای بی‌نظیر، «تحقیق» است.

چگونه یک محتوای بی‌نظیر بنویسیم؟

تولید محتوای مطلوب و بی‌نظیر می‌تواند چالش بزرگی باشد، اما نکته مهم ایجاد یک پایه قدرتمند است. اگر موضوع و مخاطب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن‌ها را به‌خوبی درک کنید، کلمات جاری خواهند شد. فقط مطمئن باشید که موضوع خاصی را انتخاب کرده‌اید که اشتیاق زیادی نسبت به آن دارید.
هنگامی‌که پاسخ سؤال‌ها، نیازها و علایق مخاطب را در محتوای خود می‌دهید، هم شما و هم مخاطب بهره بسیاری می‌برید. پس از نکته‌های این مقاله استفاده کنید تا بتوانید به سوال چگونه یک محتوای بی‌نظیر بنویسیم؟ پاسخ مناسبی داده و نوشتن را راحت‌تر با اصول دقیق و استاندارد آغاز کنید.
اگر دیدگاه و نظری در این حوزه دارید که در مقاله امروز مطرح نشده، حتما از بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

منبع: https://hamyarwp.com/unique-content/